מנדלבליט: "חומר החקירה של תיק 4000 הונח לפני רק ביום חמישי"

    איתי גדסי No Comments on מנדלבליט: "חומר החקירה של תיק 4000 הונח לפני רק ביום חמישי"

    היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט דוחה את הטענות למשיכת זמן בתיקי נתניהו ותוקף: "איך אתם רוצים שהמערכת תתנהל? שנקבל החלטות ביום אחד?" | טוען: "חומר החקירה של תיק 4000 הגיע אלי רק ביום חמישי האחרון" | וגם, מה דעתו על סערת זילבר שקד?

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הופיע היום בוועדה לענייני ביקורת המדינה והתייחס למעמדם של היועמשי"ם ולתיקי נתניהו. "חומר החקירה של תיק 4000 הגיע אלי לראשונה ביום חמישי ואני צריך ללמוד אותו ולקבל החלטה. הציפייה שלכם שתוך יום, נקבל החלטה? ככה אתם מצפים שתתנהל המערכת? כולם עובדים בשיא הלחץ ובשיא המרץ. אקבל החלטה כמה שיותר מהר".

    מנדלבליט אמר: "אני לא עובד עם סטופר. לא אחשוב כן בחירות או לא בחירות בנוגע לתיק. יש לי חובה מקצועית ולא פוליטית. שום דבר אחר לא רלוונטי. מוחה על הרמיזות שהצוות הנוסף נועד למרוח משהו. ככה היה תמיד בתיקים של נבחרי ציבור שהתווספו יועצים משפטיים. המשטרה והפרקליטות לא רודפת אף אחד. הדבר היחיד שרוצים זה את שלטון החוק".

    באשר לחובת התפטרות על נבחר ציבור לאחר החלטה להגיש כתב אישום, אמר מנדלבליט "לגבי שר יש פסיקה ברורה של בית המשפט העליון, לאחר שהוגש כתב אישום, השר חייב להתפטר. לגבי ראש ממשלה, זה שאלה משפטית לא פשוטה אם נגיע לכך. עתירות שיתקבלו בעניין בהחלט מבהירים את הדברים. ועתירות שנעשות הן טובות. איני קורא להגיש כאן עתירות בעניין, אבל בוודאי שזה יבהיר את העניין".

    מנדלבליט התייחס גם לסערה סביב הופעתה של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר בוועדת הכלכלה, בניגוד לדעתה של שרת המשפטים איילת שקד ואמר: "היא משקפת את עמדתי. אני זה ששלחתי אותה והיא נמצאת שם בשליחותי".



    0 תגובות